UAZ - Autovaruosad - varuosad Kamaz, Maz, SuperMaz, Gaz, Gazel, Zil, Uaz, Kraz, Ural, Paz, Belaz, VAZ (Ziguli), AZLK (Moskvich), IZ, ZAZ (Zaporozets) - www.akuant.ee

AJALUGU

UAZ 1941

1941

Juulis 1941 a. NSVL Riigikaitse otsustab evakueerida Moskvast mõned suurimad ettevõtted. Otsustati avada Stalini Nimeline autotehas (VMS) Uljanovskis. Oktoobris 1941 a. Nõukogude Liidu valitsus otsustas Moskva autotehase osa töölisi koos seadmetega evakueerida Uljanovski linna.

 

 

 

 

 

 

UAZ 1942

1942

Maiks 1942a. oli välja lastud viis esimest ZIS-5.  Juulis kokkupaneku tempo tõusis kuni 20-30 sõidukit päevas. Uljanovski filiaal  ZIS N4 (UlZIS) ametlikult määrati ZIS-5 peatootjaks. 1942 a. lõpuks töötas tehases umbes 4000 noori töölisi.



 

 



 

Uaz 1943

1943


22. juuni 1943 NSVL Riigikaitse otsustas ehitada uue autotehase Uljanovski linnas.

 

 


 

 

 

 

 

UAZ 1944

1944

Mai kuuks 1943a. ilmus prototüüp diisel veoauto UlZIS-253 - esimene Uljanovski Autotehase oma auto. 1944 a. lõpus  ZIS-5 auto oli üle antud  Uurali Miass linna, aga Uljanovski autotehasele oli antud ülesanne alustada GAZ-AA auto tootmist.


 

 

 

 

 

 

UAZ 1947

1945

26 oktoobril pealiinilt tulid maha esimesed pooletonnised veoautod GAZ-AA.



 

 

 

 

 

 

 

UAZ 1949

 

1949

13. märtsil peakonveierilt tuli välja 10000-ne veoauto. Kahe vahetuses autode tootmine saavutas tootlikust 140 autot/tunnis. Oktoobris 1949 a. oli esmakordselt demonstreeritud prototüüp - 1-tonnine veoauto UAZ-300.


 

 

 

 

 

 

UAZ 1954

1954

Aastal 1954 tehases luuakse peakonstruktori osakond (PKO). Uue spetsialistide tulekuga  hakkasid arenema UAZ uued autod. Aasta lõpul konveierilt tulevad maha proovi partiid GAZ-69.


 

 

 

 

 


UAZ 1955

1955

Käskkirjaga Uljanovski Autotehasele oli antud üle tootmine varem toodetud Gorki autotehases maastikusõidukite GAZ-69 ja GAZ-69A ja nende haagised.
Alates 1955 a. UAZ ametlikult spetsialiseerus väikesõidukite ja maastikuautode tootmisele.

 

 






UAZ 1956

1956

Alustatud UAZ autode eksport. Juba 1959 Uljanovski maastikuautosi eksporditi 22 riiki. Uljanovski Autotehase autodel oli hea maine, tänu lihtsa hooldusele ja usaldusväärsusele.