UAZ - Autovaruosad - varuosad Kamaz, Maz, SuperMaz, Gaz, Gazel, Zil, Uaz, Kraz, Ural, Paz, Belaz, VAZ (Ziguli), AZLK (Moskvich), IZ, ZAZ (Zaporozets) - www.akuant.ee

AJALUGU

UAZ 1941

1941

Juulis 1941 a. NSVL Riigikaitse otsustab evakueerida Moskvast mõned suurimad ettevõtted. Otsustati avada Stalini Nimeline autotehas (VMS) Uljanovskis. Oktoobris 1941 a. Nõukogude Liidu valitsus otsustas Moskva autotehase osa töölisi koos seadmetega evakueerida Uljanovski linna.

 

 

 

 

 

 

UAZ 1942

1942

Maiks 1942a. oli välja lastud viis esimest ZIS-5.  Juulis kokkupaneku tempo tõusis kuni 20-30 sõidukit päevas. Uljanovski filiaal  ZIS N4 (UlZIS) ametlikult määrati ZIS-5 peatootjaks. 1942 a. lõpuks töötas tehases umbes 4000 noori töölisi.



 

 



 

Uaz 1943

1943


22. juuni 1943 NSVL Riigikaitse otsustas ehitada uue autotehase Uljanovski linnas.

 

 


 

 

 

 

 

UAZ 1944

1944

Mai kuuks 1943a. ilmus prototüüp diisel veoauto UlZIS-253 - esimene Uljanovski Autotehase oma auto. 1944 a. lõpus  ZIS-5 auto oli üle antud  Uurali Miass linna, aga Uljanovski autotehasele oli antud ülesanne alustada GAZ-AA auto tootmist.


 

 

 

 

 

 

UAZ 1947

1945

26 oktoobril pealiinilt tulid maha esimesed pooletonnised veoautod GAZ-AA.



 

 

 

 

 

 

 

UAZ 1949

 

1949

13. märtsil peakonveierilt tuli välja 10000-ne veoauto. Kahe vahetuses autode tootmine saavutas tootlikust 140 autot/tunnis. Oktoobris 1949 a. oli esmakordselt demonstreeritud prototüüp - 1-tonnine veoauto UAZ-300.


 

 

 

 

 

 

UAZ 1954

1954

Aastal 1954 tehases luuakse peakonstruktori osakond (PKO). Uue spetsialistide tulekuga  hakkasid arenema UAZ uued autod. Aasta lõpul konveierilt tulevad maha proovi partiid GAZ-69.


 

 

 

 

 


UAZ 1955

1955

Käskkirjaga Uljanovski Autotehasele oli antud üle tootmine varem toodetud Gorki autotehases maastikusõidukite GAZ-69 ja GAZ-69A ja nende haagised.
Alates 1955 a. UAZ ametlikult spetsialiseerus väikesõidukite ja maastikuautode tootmisele.

 

 






UAZ 1956

1956

Alustatud UAZ autode eksport. Juba 1959 Uljanovski maastikuautosi eksporditi 22 riiki. Uljanovski Autotehase autodel oli hea maine, tänu lihtsa hooldusele ja usaldusväärsusele.

 

 

 

 

 

 

 

 

UAZ 1960

1960

Tehase konstruktorite osakond sai sertifikaadi uue lükkekonveieri leiutamise eest.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UAZ 1961

1961

Jaanuaris tuli otsus uue mudelite tootmise arendamisest. 1961 aasta  lõppus algas veoato platvormiga UAZ-451D ja pakiauto UAZ-451 masstootmine. 12 detsembris tulid uuelt konveierilt välja esimesed autod.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UAZ 1965

1965

Aasta alguses konveierilt tuli maha 250-tuhandene GAZ-69.
Lõppule viidud UAZ-469 arendamine. Uus mudel pidi tulema GAZ-69 asemele.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UAZ 1966

1966

Mais Moskvas toimus rahvusvaheline põllumajandustehnika näitus 20 riigi osavõtul. Zurii otsusel veoautole UAZ-452D anti kuldmedali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UAZ 1967

1967


Jaanuaris 1967 a. NSVL autotööstuse ministeeriumi ja NSV Liidu Riiklik Plaanikomitee kinnitas tehase renoveerimise ja laiendamise tööde lähteülesande. Sellega oli ettenähtud suurendada autode tootmise 3,5 korda ja alustada uusi mudelite tootmist.


 

 

 

 

 

 

 

UAZ 1971

1971

2. novembril  tehniline volikogu otsustas alustada GAZ-69 ja GAZ-69A tootmise peatamiseta ülemineku  UAZ-469 ning UAZ-469b  peale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UAZ 1972

1972

UAZ-469 edukalt sooritas riigi testid.
4 augustil lõpetati peakonveieri laienemise. Võeti kasutusele veokite tootmisliini.
15. detsember - pea konveierilt tuli välja proovi partii UAZ-469.


 

 

 

 

 

 

UAZ 1974

1974


18. veebruar konveierilt tuli maha miljoniline UAZ. See auto oli UAZ-452 (Pakiauto).

Augustis 1974 a. kolm UAZ-469b sõitsid Elbruse serpentiiniga üles kõrgusele 4000 meetrit üle merepinna. Puhas sõidu aeg oli ainult 38 minutit.


 

 

 

 

 

UAZ 1977

1977

November - UAZ-452 (Pakiauto) saab riigi kvaliteedi märgi.


 

 

 

 

 




UAZ 1983

1983

UAZ disainerid  said valitsuse auhinna oma leiutise -  ujuva auto "Jaguar" - eest. See mudel on mõeldud armeele, eelkõige piirivalve jaoks. Siiamaani talle pole analooge terves maailmas - selle auto kiirus vee peal on 8-10 km/h.

 

 

 

 

 

 


UAZ 1989

1989


Sügisel Uljanovski tehas osales oma autodega ekspeditsiooni projekti "Silk Road", mis toimus UNESCO egiidi all. Kui sõidetud kokku oli umbes kümme tuhat kilomeetrit, mööda liiva ja mägesi Kesk-Aasias ja Kasahstanis, UAZ üldse  ei jäänud alla kiiruses ja läbitavuses maastikusõidukitele "Mercedes-Benz", ja mägedes olid isegi üle.




 

 




UAZ 1992

1992

UAZ reorganiseeriti ja nimeteti ümber OJSC "Uljanovski Automobilnyi Zavod" (JSC "UAZ").














UAZ 1993

1993

Alustati auto uue modifikatsiooni tootmist - UAZ-31514. See oli modifitseeritud  UAZ-469 metallist katusega, reguleeritavate istmetega ja uute ukse lukkudega.












UAZ 19941994


Oktoober - tehas sai rahvusvahelise auhinna "Golden Globe" tema silmapaistva panuse riigi majanduse arengusse, ning konkurentsivõimelise ja kvaliteetsete toodete eest.










UAZ 19961996

Müügi osas ettevõte sai Euroopa auhinna "Kuldne Mercury".













UAZ 19971997

Tehases on korraldatud sõidukite väikeseeria tootmine (PAMS). Esimene väikeseeria mudel oli  UAZ-3153, mis erines UAZ-31514 laiendatud raami poole pealt.
5. augustil tootmisliinilt tuli maha esimene eksperimentaalne partii uusi UAZ-3160. See auto sai aluseks Simbiri ja UAZ-3163 
autode arengus.

 

 

 






UAZ 19981998


Juuni - UAZ hakkas kokkupanema UAZ-31604 diiselautosi . Pikemas perspektiivis - mudelivaliku tekkimine, mis põhineb uue veoauto šassii peal, kus saab alguse kaasaegne buss, uus veoauto ja uus versioon talu sõidukist.

 








UAZ 19991999


14. septembril pealiinilt väljus 1000-ne UAZ-3160.
Lõpetatud eeltootmine ja algas
uute mudelite seeriatootmine UAZ-39094 kergeveokite põhjal, viie istmetega salongis ja metallist platvormiga.

 









UAZ 20002000


27. aprillil tuli välja esimene UAZ-3162. 12. oktoobril JSC "Severstal" oli omandanud olulise osaluse autotehasest.
Lõppes
"Multiven" tüüpi väikeveoki arendamine, mis mahutas kuni 12 inimest.











UAZ 20012001


Septembris VII Moscow Industrial Fair näitusel UAZ Simbir sai kuldmedali.
Vastavalt edasimüüja
võrgu arengukavaga 2001a. "UAZ" moodustas võrgustiku, kuhu kuulusid "müüjad" üle 100 organisatsiooni Venemaal ja SRÜs

 









UAZ 20022002


Augustis veoautode konveier sai 30-aastaseks. Samal kuul, VII Rahvusvahelisel autonäitusel Venemaal pikap UAZ-23632 sai "Parim pikap» auhinna ja diplomi " Grand Prix "











UAZ 20032003

Märtsis Vietnamis avatud UAZ koostetehas.
26. märtsil auto UAZ Simbir
2002 aasta tulemuste põhjal oli üks võitjatest riikliku programmis "Venemaa 100 parimaid kaupu", ning sai õiguse kanda hõbedat märki kaks aastat.
Aprillis rahvusvahelisel näitusel Shanghais esitatatud UAZ Simbiri ZMZ-409 mootoriga.
20 novemberil konveierilt tuli maha viimane UAZ-31512 (UAZ-469
modifikatsioon). Tema järel - tuli esimene UAZ Hunter.

 

 










UAZ 20042004

16. jaanuar 2004 Saksa firma «TUV Management Service" esindajad andsid üle ISO9001:2000 kvaliteedisüsteemi nõuete vastavuse sertifikaadi .
4. märts peakonveierilt tuli maha esimene UAZ-2360 (veoauto
UAZ-3160 baasil).

















UAZ 20052005

17. augustil Uljanovski Autotehases alustati maasturi UAZ Patriot masstootmise.
UAZ Patriot - on esimene
kaasaegne maasturi luksus mudel väljatöötatud UAZ tehases viimase 30 aasta jooksul.

























2006


3. september Uljanovski autotehases võeti kasutusele uus kontrolltest konveieri osa. Investeeringud sellese projekti tehtud summas 2 miljonit eurot.

Uue ala üldpind on 2800 ruutmeetrit, maht - kuni 90.000 autot aastas.

Augustis UAZ esitles Moskvas rahvusvahelisel autonäitusel 4 uut autod. Kõige huvitavaim oli kontseptuaalne maastur UAZ-3163M. Teine oli
järgmise aasta UAZ Patriot mudel.


2007


Augustis on alustatud täiustatud UAZ Patriot masstootmise -  konditsioneeriga, parendatud kütte, ventilatsiooni, mootori jahutussüsteemidega.

Märtsis on alustatud uue UAZ Hunter modifikatsiooni tootmist  - versioon Classic.


2008

Veebruaris algas väikeste tarbesõidukite seeriatootmine, mis põhines maasturi UAZ Patriot peal. Uus mudel sai nimetuse UAZ Cargo.

Augustis on alustatud UAZ Patriot  maailma tuntud diiselmootoriga Iveco masstootmise.

Alustatud
UAZ Pickup masstootmine.



2009


13. septembril Uljanovski autotehase ametlik meeskond lõppetas "Dakar" rallit. UAZ Patriot võitles klassis T1.1 ja lõpetas "sõiduautode" klassis 21 kohaga, jättes enda taga 13 rivaali. Üldises arvestuses Uljanovski auto tuli 34, jättes taga 36 teist maasturid ja veoautod.

UAZ Patriot ja UAZ Pickup valiti ametlikeks autodeks üleriigilise ralli "V
ene tsivilisatsiooni suur tee ", mille korraldas "Ühtne Venemaa" partei . Expedition algas 13. oktoobril Peterburis ja lõppes 16. novembril Vladivostok linnas. UAZ sõidukite läbisõit oli üle 11 000 kilomeetrit.

UAZ Pickup sai uusi optsioone.



2010

Märtsis "UAZ" tõi välja uue põlvkonna, legendaarse UAZ-469 baasil ehitatud, maasturi UAZ Hunter, mis sai metallist kaitserauad, 4-käigulise käigukasti, pagasiruumi tagaluugi.

Mais Uljanovski autotehase
konveierilt tulid välja esimesed autod 2 kütuse liigiga (bensiin ja gaas).

Juunis UAZ 469 tegi maailma rekordi auto
mahtuvuses. Maasturi sisse mahus korraga 32 inimest, umbes nii palju on kohti reisibussis. Reisijate koos juhi kogumass oli 1900 kg, sama palju kui aafrika elevandi kaal.

Augustis Moskva autonäitusel Uljanovski autotehas esitleb uut maasturit UAZ Patriot Sport.

Septembris "Siiditee" rallis oli parim Vene UAZ Sport Division meeskonna maastur.

Novembris bensiinimootoriga ZMZ UAZ Patriot ja UAZ Pickup edukalt läbinud Itaalias sertifitseerimise klass "Euro-4" keskkonnanõuete vastavusele.

 

2011


Aastal 2011, Uljanovski autotehas sai 70 aastaseks.

Alates jaanuarist OAO "UAZ" teeb Patriot maasturite perele šassii korrosiooni vastase töötlemise tootmistsüklis.

Aasta algusest "UAZ" teatab UAZ Patriot, UAZ Patriot Sport, UAZ Pickup autodele garantiiaja pikkendamisest 3 aastani, või 100000 km-i.

Uljanovski autotehas kutsub tagasi turult kõik autod, mis olid toodetud ajavahemikus 17. jaanuar kuni 17. veebruar 2011 aastal pidurisüsteemi defekti tõttu.

Juunis Uljanovski autotehas hakkas traditsioonilise ärimudelite M2G seeria masstootmise. Need mudelid vastavad toksilisuste EURO-4  nõuetele ja on varustatud ABS turvasüsteemiga.

Septembris "UAZ" alustas tootmise täiendatud UAZ Patriot, millel oli lisatud turvalise parkimise süsteem ("Parktronic") ja haagisekonks (TRÜ).


2012

Veebruari alguses Novosibirski lähedal UAZ ökoloogilise standardi Euro-4 autodele olid korraldatud katsetused madalatel temperatuuridel.

Märtsis maastur UAZ Patriot võttis esikoha rubriigis "Kodused auto" riigi autotööstuse preemias "Parim auto Runet versioonis».

Augustis Moskva autonäitusel Uljanovski autotehas näitas uuendatud UAZ Patriot ja UAZ Pickup.

Novembris Uljanovski autotehas alustas uue maasturi versiooni UAZ Patriot ja UAZ Pickup tootmist. Nad on varustatud uue diiselmootoriga ZMZ Euro-4, milles kasutatakse kaasaegne tehnoloogia Bosch - süsteemiga "Common Rail CRS2-14" ja Euroopa pardadiagnostikasüsteemi (EOBD).See on esimene sõiduautodele tehtud diiselmootor venemaal, mis vastab täielikult keskkonna standardile Euro-4. Euro-4 jõustub Venemaa territooriumil aastal 2013.